Dokončení trati zkomplikovaly potíže s povolením pro přeložky a následně sníh.
O prodloužení termínu otevření rozhodlo vedení DPMLJ tento týden. „Je to z bezpečnostních důvodů, nemůžeme do takového rizika jít,“ uvedl Zděnek. Z Vratislavic nad Nisou tak budou nadále jezdit náhradní autobusy. Termín otevření není jasný.
„Práce budou pokračovat s ohledem na klimatické podmínky tak, aby bezpečný provoz tramvají do Jablonce nad Nisou mohl být zahájen v co nejbližším možném termínu. Veřejnost bude průběžně včas informována,“ uvedl DPMLJ v úterý v tiskové zprávě.
Stavba má zpoždění půl roku, původní termín byl do konce června letošního roku. Nastalo kvůli komplikacím s povolováním přeložky nízkého napětí, které nemohl dopravní podnik ovlivnit. Tramvaje do Jablonce nad Nisou nejezdí od července 2021. Trať je až na 150 metrů v Proseči nad Nisou v ulici U Šamotky hotová, přes noc je kvůli obavám z krádeží kovů osvětlená. Stavbu by bylo možné dokončit v prosinci, kdyby nenapadl v závěru listopadu sníh.
„Plánované termíny navazujících stavebních objektů, jako jsou např. opěrné zdi, kabelovody atd. se tak opakovaně posouvaly. Nástup deštivého období, spad sněhu a teplota pod bodem mrazu pak společně ovlivnily technologické podmínky stavebních prací na daném úseku. Aktuální klimatické podmínky již tak nejsou předpokladem úspěšného dokončení rekonstrukce tramvajové trati v letošním roce,“ konstatoval dopravní podnik.
Původní plány počítaly s otevřením v září, v úseku v Proseči se ale práce na několik měsíců zcela zastavily, protože nebyly přeložené sítě. Energetici museli čekat na povolení.
Stavba je rozdělena na několik úseků, staví se v podstatně nová trať. Na trase je celkem 128 různých stavebních objektů. Akce vyjde v součtu na více než 600 milionů. Po dokončení bude síť tramvají v Liberci a Jablonci kompletně na 1435 mm.
DPMLJ